Köpvillkor

1. Leveransvillkor
Vi levererar med DHL eller PostNord enligt gällande fraktkostnader om inget separat fraktavtal finns. Order mottagna före kl 12:00 vardagar expedieras normalt samma dag under förutsättning att varorna finns i lager. 

Om er order ska skickas med mottagarfrakt alternativt skall hämtas upp på vårt lager i Solna, detta väljer du under leveranssidan när du klickat på till kassan.

2. Upphämtning
Vi har vårt lager på Råsundavägen 74 i Solna.
Vid upphämting på vårt lager, säkerställ att produkten finns på vårt lager genom att kontrollera med oss före avhämtning eller före orderläggning.
Vårt lager har öppet vardagar mån-fre 09:30 - 16:30, lunchstängt 12:00 - 13:00.

3. Fraktkostnader
Våra leveranser bokas med PostNord, DHL direkt till dörren, DHL Service Point eller DHL pall.
Vid leverans med DHL Service Point krävs mobilnummer eller e-postadress för avisering när paketet finns att hämta hos närmaste ombud.

Våra fraktpriser vid direktbetalning (exklusive moms)
Ordervärde                 Fraktkostnad
     1-2999 Sek                   89,00 Sek
Från 3000 Sek                  Fraktfritt

Avvikelser kan förekomma på ovan priser beronde av storlek och vikt.
För fakturakunder beräknas fraktkostnaden utifrån vikt och volym.

4. 
Direktleveranser
Sidewalk kan leverera direkt till er slutkund. Frakt debiteras enligt gällande avtal. Ni ansvarar för att ni har meddelat oss korrekt leveransadress samt postnummer. Kom ihåg att postnummer till ett företag skiljer sig åt mellan boxadressen och gatuadressen (leveransadressen). 

5. Priser
Alla våra priser anges i svenska kronor, SEK, och exklusive moms.
Sidewalk reserverar sig mot eventuella prisändringar och valutakursjusteringar från leverantörer. Sidewalk kan fram till leveransdagen ändra priserna till följd av ändringar av leverantörspriser, valutakurser och andra förhållanden som ligger utanför Sidewalks kontroll. Vi meddelar alltid prisförändringar på lagda order innan leverans. Alla priser i webshoppen är exklusive moms, fraktkostnader och REPA avgift samt eventuell kassettersättning från Copyswede. Kassettersättning gäller endast produkter som lagringsmedia, hårddiskar och minnen.

6. Betalningsvillkor
Betalningsalternativ i vår webbutik är faktura, PayPal eller Swish.
Vid upphämtning av beställda produkter på vårt lager så kan man betala med Swish eller kort (iZettle).
Faktura gäller endast för aktiebolag/stat/kommun/landsting och avtalskunder. För faktura sker sedvanlig kreditprövning. Om ni godkänns som kreditkund gäller normalt faktura 30 dagar netto som betalningsvillkor. SIDEWALK äger rätt att när som helst och utan föregående avisering ändra kreditgränsen. Betalning skall vara SIDEWALK tillhanda senast enligt på fakturan angiven dag.
Vid försenad betalning har SIDEWALK rätt att debitera förseningsavgift, dröjsmålsränta samt i förekommande fall, avgift för inkasso och betalningsföreläggande.
Våra fakturor är utställda på Profina Finans AB som även sköter påminnelser samt andra betalningsärenden.

7. Kundkonto
För att bli återförsäljare eller avtalskund hos SIDEWALK AB krävs att man skapar ett kundkonto, då kan speciella fraktvillkor mm erhållas samt att man kan se tidigare lagda order. Kontakta oss om du vill bli återförsäljare eller avtalskund så kan vi gå igenom vilka produkter eller tjänster som är viktigast för dig.

8. Specialbeställningar
Vid specialbeställning av produkter som exempelvis måttanpassad plastficka eller produkter med tryck så gäller förskottsbetalning om något annat inte har avtalats, beställningen är också bindande och går ej att avbeställa.

9. Restorder
Sidewalk skickar alltid restnoterade lagerartiklar utan extra fraktkostnad. Restnoterade artiklar skickas normalt med er nästa order. Om ingen ny order inkommer till SIDEWALK inom 10 dagar skickas automatiskt alla restnoterade artiklarna som finns tillgängliga för leverans. Sidewalk ger ingen kompensation för försenade leveranser. 

10. Beställningsvaror
Beställningsvaror är artiklar som Sidewalk normalt inte lagerhåller. Leveranstiden kan variera från 1-8 veckor.

Beställningsvaror registreras alltid som en separat order för fullständig leverans. Om din order innehåller både lager- och beställningsvaror kommer två separata order att skapas och två orderbekräftelser att skickas till er. Observera att detta även gäller vid direktleveranser till era kunder. Det innebär att ni maximalt debiteras en frakt per order enligt ert fraktavtal med Sidewalk.

För beställningsvaror gäller särskilda bestämmelser:
- Går inte att avbeställa.
- Ingen returrätt.
- Frakt debiteras enligt gällande avtal med Sidewalk.
- Beställningsvaror läggs alltid på en separat order för fullständig leverans.

11. Reklamation
Om en vara, bläckpatron, toner eller annan produkt inte fungerar eller är skadad, kontakta oss omgående. Är felet ett fabrikationsfel ersätts varan mot en ny.

12. Transportskada
Transportskadat gods skall anmälas till oss senast 8 dagar efter godset mottagits, kontakta oss för vidare hantering.